Met immense prachtfoto’s uit alle hoeken van Amerika is het Brand USA Paviljoen de grote verleider op de Vakantiebeurs van 10 tot en met 15 januari 2017 in de Jaarbeurs Utrecht. Op 920 vierkante meter doek wordt in Hal 3 de diversiteit van de VS als vakantieland zo overweldigend in beeld gebracht, dat bezoekers het gevoel krijgen dat ze er al zijn.

Omdat Amerika nu eenmaal het land van de superlatieven is, vinden de reisaanbieders en vertegenwoordigers van staten en steden dat er best een paar records mochten worden gebroken bij de presentatie op de Vakantiebeurs. Zo meet de grootste foto, genomen in Monument Valley op de grens van Utah en Arizona, ongeveer 8 bij 8 meter. En zou je alle foto’s er boven elkaar op willen ophangen, dan komt zelfs de Utrechtse Domtoren nog zo’n 20 meter te kort. Op de levendige mega-expositie worden bekend en minder bekend Amerika in de picture gebracht.

Brand USA Paviljoen Vakantiebeurs 2017 pakt groots uit

De vloeroppervlakte van het Brand USA Paviljoen meet ruim 1000 vierkante meter. Bijna de helft van alle Amerikaanse staten is aanwezig om hun toeristische juwelen te presenteren. Een nieuwkomer op de Vakantiebeurs is de bergstaat Idaho. Texas, Florida en Oregon/Portland zijn ook met eigen stands present. Bijzonder is ook de gezamenlijke presentatie van de zuidoostelijke staten die zich hebben verenigd in het samenwerkingsverband Travel South: Alabama, Arkansas, Georgia, Kentucky, Louisiana, Missouri, Mississippi, North Carolina, South Carolina, Tennessee, Virginia en West Virginia. De vier noordwestelijke staten Montana, North Dakota, South Dakota en Wyoming, die hun krachten hebben gebundeld in The Real America, laten zich vertegenwoordigen door het officieuze verkeersbureau van Amerika, Visit USA Nederland. Dat geldt ook voor Hawaii en Colorado.

Algemene informatie in het Brand USA Paviljoen wordt verstrekt door gepassioneerde Amerika-liefhebbers bij de balie van Visit USA Nederland bemand. Hier kan men terecht met vragen over alle bestemmingen, ook voor steden en staten die niet rechtstreeks vertegenwoordigd zijn op de Vakantiebeurs. Hier kunnen bezoekers ook de Discover America Guide ontvangen, boordevol nieuwe informatie over vakantieland Amerika.

Behalve de regionale verkeersbureaus zijn de reisorganisaties NewYork.nl, Travelhome, GoAmerika, GoMotorbiking, Tioga Tours, Le Beau Reizen en ArizonaPlus Groepsreizen aanwezig. Treinreisorganisatie Incento vertegenwoordigt Amtrak, de Amerikaanse spoorwegmaatschappij. Autoverhuurder Alamo.nl, camperverhuurder WorldWide Campers en AmericA Magazine maken het paviljoen compleet.

Het kloppende hart van het paviljoen is het All American café, waar bezoekers onder het genot van live optredens en Amerikaanse hapjes en drankjes de indrukken op zich kunnen laten inwerken en doorpraten over hun vakantiedromen. Het Brand USA Paviljoen doet mee aan de Culinaire Route op de Vakantiebeurs. Dit jaar kunnen deelnemers aan de route een fles Snapple ophalen in het café. Snapple wordt gemaakt from the best stuff on earth en bevat écht vruchtensap en alleen natuurlijke smaak- en kleurstoffen en geen conserveringsmiddelen. Snapple biedt een gevarieerd assortiment frisdranken van topkwaliteit, zonder koolzuur.

Toerisme Amerika in de lift

De cijfers over 2016 zijn nog niet gepubliceerd, maar alle tekenen wijzen erop dat het aantal reizen naar de VS vanuit de Benelux groeit. Bij de laatste meting, over 2015, zijn vanuit Nederland, België en Luxemburg 1.065.150 passagiers geteld. Voor Nederland werd zelfs een groei van 13 procent genoteerd, dus ver boven de verwachte groei van 4 procent.

Over

Als PR & Project Manager bij Target Travel Marketing ben ik mede verantwoordelijk voor de PR en Communicatie activiteiten van onze klanten. Bekijk mijn Google+ of LinkedIn profiel.