Het Brand USA paviljoen is na een succesvolle Vakantiebeurs in Utrecht klaar voor de 56ste editie van het Vakantiesalon in Brussel. Het veelzijdige paviljoen neemt de bezoeker van 6 t/m 10 februari mee op een all American trip die de Amerikaliefhebber zeker niet mag missen. Kom naar stands 7140 en 7141 in Paleis 7 en maak kennis met de unieke mix van bestemmingen als Florida Keys, Choose Chicago, Mississippi & Tennessee, Real America (de staten Idaho, Montana, South Dakota en Wyoming) en Kissimmee en gespecialiseerde touroperators als USA Travel, BT Tours en Jetair. Net als voorgaande jaren zijn ook de autoverhuurder Alamo.be en de luchtvaartmaatschappij Air Berlin weer van de partij. Uiteraard is er ook aan entertainment gedacht, de bezoeker kan een potje black jack spelen en kans maken op een van de vele prijzen.

Amerika blijft populair

Dat Amerika nog steeds een ongekend populaire vakantiebestemming is in de Benelux bleek al uit de interesse van consumenten tijdens de Vakantiebeurs. Met name steden die minder voor de hand liggen, zoals bijvoorbeeld Chicago en Minneapolis, zijn erg in populariteit gegroeid. Na een lichte dip in de eerste maanden laten ook de cijfers van het eerste halfjaar van 2013 een stijging in het aantal bezoekers zien. Amerika ontving in het tweede kwartaal van 2013 maar liefst 8.1% meer bezoekers vanuit de Benelux dan het jaar ervoor. Ondanks de negatieve economische berichten is de Benelux nog altijd een enorm belangrijke markt voor Amerika. De Benelux staat namelijk in de top 15 van bestemmingen die toeristisch gezien van belang zijn voor de Verenigde Staten.

Het Vakantiesalon (of Salon des Vacances) vindt van 6 februari t/m 10 februari plaats in Brussels Expo en is dagelijks geopend van 10:00 tot 18:00 uur.