Goed nieuws voor de Benelux. De Amerikaanse stad, Chicago breidt haar huidige werkzaamheden uit op de Nederlandse, Belgische en Luxemburgse markt. Met een uitgebreid marketing budget houdt Target Travel Marketing (TTM) zich niet langer alleen bezig met de ondersteuning van, public relations, consumenten marketing, MICE en social media. Per 1 september is TTM ook verantwoordelijk voor de joint promotions, sales missies en beursdeelnames van Choose Chicago. De populaire Amerikaanse stad boekte in 2012 een groei van 14,2% in het aantal overzeese bezoekers, en met de IPW14 in het vooruitzicht is dit reden genoeg voor een extra grote promotionele boost in de Benelux!

Groeiende populariteit Chicago

Dat Chicago de afgelopen jaren enorm gegroeid is in populariteit blijkt wel uit de onlangs gepubliceerde cijfers van Choose Chicago. Met meer dan 1.2 miljoen overzeese bezoekers in 2012 en een groei van 14.2% ten op zichtte van 2011, kan Chicago spreken van een enorm goed jaar. Met name de Aziatische en Latijns-Amerikaanse markt deden het erg goed. Reden te meer voor Choose Chicago en Target Travel Marketing om deze verrassende vakantiebestemming ook in de Benelux intensiever onder de aandacht te brengen!

Veelzijdig Chicago

“Chicago is de derde grootste stad van Amerika en vanwege haar culturele achtergrond, indrukwekkende architectuur en rijke gastronomie, erg geliefd bij Europeanen,” aldus Arjan Helle, Managing Director van TTM. Met een oneindige lijst aan onderscheidingen als culinaire hoofdstad van Amerika, beste hotel van Amerika, beste theater van Amerika en ga zo maar door, is Chicago een absolute must visit bestemming. Vanuit Amsterdam en Brussel gaan er dagelijks vluchten naar Chicago’s O’Hare International airport. Deze veelzijdige stad is dus ook nog eens gemakkelijk te bereiken voor bezoekers uit de Benelux.

IPW14 in Chicago

Als gastheer van de International Pow Wow (IPW), de grootste in- en verkoopbeurs van de Amerikaanse reisindustrie, gaat Chicago in 2014 een belangrijk jaar tegemoet. Van 5 t/m 9 april 2014 staat de stad geheel in het teken van deze belangrijke beurs. Een perfecte mogelijkheid dus voor Target Travel Marketing en Choose Chicago om de stad te promoten.