Om haar marketing inspanningen in de Benelux kracht bij te zetten heeft Choose Chicago per direct het in Vleuten, Nederland gevestigde Target Travel Marketing (TTM) aangesteld. TTM zal ondersteuning bieden op het gebied van travel trade sales, public relations, consumer marketing, social networking, MICE en brand development in deze voor Chicago zo belangrijke Europese markt.

In 2011 reisden maar liefst 878.359 inwoners van de Benelux naar Amerika, een stijging van ruim 4% ten opzicht van 2010. Hiermee staat de Benelux met de UK, Duitsland, Frankrijk en Italië in de top 5 van Europese markten.

Chicago is geliefd bij Europeanen

“Chicago is de meest Amerikaanse stad van allemaal en is geliefd bij Europeanen vanwege haar bijzondere architectuur, haar culinaire aanbod en haar culturele achtergrond,” aldus Don Welsh, President en CEO van Choose Chicago. “Directe vluchten vanuit Amsterdam en Brussel naar Chicago’s O’Hare International airport bieden ons samen met TTM de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat een groeiend aantal reizigers uit de Benelux kennis kan maken met  Chicago.”

Het aanstellen van TTM is de eerste stap in een lange termijn strategie van groei in de Benelux. Samen met TTM zal Choose Chicago zich inspannen om meer nieuwe en terugkerende bezoekers uit Nederland en België naar Chicago te krijgen.

Steeds meer reizigers vanuit de Benelux naar de USA

“Het stijgend aantal reizigers van de Benelux naar de USA in 2011 laat zien dat Amerika een populaire vakantiebestemming is,” aldus Arjan Helle, Managing Director of TTM. “Chicago is een ideale bestemming voor zowel Nederlanders als Belgen die op zoek zijn naar afwisseling. Van de glooiende parken, de schilderachtige oevers en de uitgestrekte stranden van Lake Michigan tot aan de populaire sportteams, ontelbare optredens en concerten en een opwindend nachtleven, Chicago heeft het allemaal. De stad bezit een unieke mix van wereldattracties en een heel eigen couleur locale die ongeëvenaard is.”

De toeristische sector is in Chicago goed voor 124.000 banen die $616 miljoen aan belastinginkomsten genereert en $11.1 miljard aan inkomsten uit bezoekersuitgaven oplevert.