Uit recent gepubliceerde cijfers van de OTTI (Office of Travel & Tourism Industries) blijkt dat Amerika als verre bestemming in de lift zit. Tot en met augustus van dit jaar maakten maar liefst 404.508 Nederlanders de oversteek naar de USA, een stijging van 6.6% ten opzichte van 2010. De Vakantiebeurs, die van 10 tot en met 15 januari weer plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht, kan dan ook rekenen op de aanwezigheid van een groots opgezet Amerika paviljoen. Target Travel Marketing tekent alweer voor de 10e keer voor de organisatie van het paviljoen.

Bigger & better

Hanny Fluit van Target Travel Marketing: “Het paviljoen is voor 2012 met ruim 20% gegroeid en bestrijkt nu maar liefst 650 m2. Wij merken dat niet alleen Amerika als vakantiebestemming enorm populair is, maar ook dat de exposanten ondanks de drukke januarimaand graag naar Utrecht komen om de consument te ontmoeten”.

Faces of America

Het officiële Discover America Paviljoen staat tijdens de komende Vakantiebeurs in het teken van de ‘Faces of America’. Hiermee laten de exposanten de geïnteresseerde consument graag de vele gezichten van Amerika zien. Naast vaste deelnemers uit voorgaande jaren, zoals o.a. Visit Florida, NYC & Company, Memphis & Mississippi, Alamo Autohuur, Las Vegas Travel Guide, Rocky Mountain International, Go Amerika en Travelhome, verwelkomt het paviljoen in 2012 ook veel nieuwkomers. Zo kunnen fietsliefhebbers terecht bij USA Fietstours en motorliefhebbers bij U.S. Bikers. Maar ook bekende namen als Hyatt Hotels en Virgin Atlantic presenteren zich in het paviljoen.

België ontdekt Amerika ook

Het Discover America paviljoen is van 2 tot en met 6 februari 2012 ook aanwezig op de Vakantiesalon in Brussel. Het Belgische Visit USA Comité heeft Target Travel Marketing aangesteld als paviljoenorganisator voor de grootste reisbeurs van België. Dat Amerika ook bij onze Zuiderburen volop in de belangstelling staat, blijkt wel uit het feit dat de beursorganisatie Noord-Amerika heeft aangewezen als een van de beursthema’s van de Vakantiesalon.