Target Travel Marketing was gisteren tijdens de World Travel Market in Londen uitgenodigd om de eerste internationale persconferentie van “Brand USA” bij te wonen. De Corporation for Travel Promotion presenteerde de USA hier voor de allereerste keer in haar geschiedenis als een uniform merk met een eigen identiteit. De dollars die gegenereerd worden uit de ESTA visumaanvragen bekostigen voor een groot deel deze nieuwe marketingcampagne die in het voorjaar van 2012 wereldwijd gelanceerd wordt.

Nieuwe naam, nieuw logo

Brand USA is een non-profit organisatie met als missie het promoten van internationaal toerisme naar de USA. Travel & Tourism vertegenwoordigt in Amerika de grootste en snelst groeiende dienstensector en omvatte in 2010 maar liefst 1,8 miljoen banen. Met een budget van maar liefst $200 miljoen is het doel van de nieuwe marketingcampagne om de internationale reiziger Amerika als reisbestemming te laten (her)ontdekken, niet alleen met een nieuwe naam maar ook met een compleet nieuw logo. De letters USA zijn in het nieuwe logo opgebouwd uit een kleurrijk stippenpatroon dat uitnodigend, verrassend en fris oogt. Het achterliggende idee is dat niet een enkel ding, zoals bijvoorbeeld de vlag, Amerika definieert, maar dat juist de interactie en de ervaringen van de bezoeker zelf zijn of haar American Experience bepalen. Diane Shober, lid van de Board of Directors van Brand USA en Tourism Director van Wyoming Tourism omschreef het als volgt “Brand USA hopes to rekindle the world’s love affair with America the Place, America the Spirit and America the Dream”.

Op www.DiscoverAmerica.com, de officiële website van Brand USA, kan de consument naast het nieuwe logo ook alle informatie over reizen naar en in Amerika vinden.