Kleine leveranciers zien brood in groei campervakanties

Het aantal camperaanbieders wereldwijd groeit nog steeds in 2017. Het gaat veelal om kleine aanbieders die zowel tweedehands als nieuwe campers opkopen en aanbieden aan camperverhuurspecialisten. Dit om in te spelen op de groeiende populariteit van camperreizen over de hele wereld.

Zowel de gepensioneerden als de doelgroep 25-35 jaar zien steeds meer in de luxe die de vrijheid van een camper biedt. Maar waar de oudere doelgroep kiest voor een luxere uitvoering van de camper, gaat de jongere doelgroep liever voor een budgetkeuze. Camperboeren proberen hun campers gemakkelijk te verhuren aan alle verschillende doelgroepen via bekende camperspecialisten.

Online camperverhuurder WorldWide Campers zegt ook steeds vaker te worden benaderd door ondernemers van over de hele wereld. ‘Sommige aanbieders hebben enkel drie of vier campers in hun opslag en willen met een grote verhuurpartij in zee’, vertelt Ilona Norbart, productmanager van WorldWide Campers. Door alle aanwas is WorldWide Campers erg kritisch geworden in hun samenwerkingen. Zo bezoeken zij de camperaanbieders elk jaar, stellen ze eisen aan het aanbod en vindt er een uitgebreide audit plaats bij de aanmelding.

Beurzen

Door de toename in de vraag naar campervakanties, staat WorldWide Campers dit najaar op verschillende beurzen om hun camperaanbieders te promoten. Op de 50PlusBeurs van 19 t/m 23 september staat de camperspecialist met twee campers van samenwerkende leveranciers CanaCruise en OrsonRent. Daarnaast is WorldWide Campers ook aanwezig op de Meridian Travel Fair op 23 september in de Jaarbeurs in Utrecht en het Verre Reizen Event op 28 en 29 oktober in Den Haag. Geïnteresseerde camperfans kunnen hier informatie inwinnen over een camper die aansluit bij hun wensen en budget.

Over

Als PR & Project Manager bij Target Travel Marketing ben ik mede verantwoordelijk voor de PR en Communicatie activiteiten van onze klanten. Bekijk mijn Google+ of LinkedIn profiel.