20 years in business!
Arjan Helle, eigenaar van Target Travel Marketing zit dit jaar twintig jaar in het vak en dat gaat gevierd worden. Hoewel de eerste stappen van zijn carrière in de hotellerie gezet werden, kwam er al snel een andere uitdaging op zijn pad; het reismagazine Azië. Dit opende definitief de deur naar de reisbranche waarna vele andere mooie uitdagingen volgden zoals de vertegenwoordiging van het Thais Verkeersbureau, diverse luchtvaartmaatschappijen en hotelketens.
Verleden
In de jaren 90 lagen de activiteiten vooral op het operationele vlak en was hij bijvoorbeeld ook nauw betrokken bij het bekende reisprogramma ‘Veronica goes Asia’. Met de komst van het internet veranderde ook de reisbranche. De behoefte aan reserveringsafdelingen in diverse landen nam in rap tempo af en de focus van het bedrijf verschoof richting PR en Marketing én richting Amerika met de vertegenwoordiging van Rocky Mountain International en Deep South USA en het opzetten van het Discover America Paviljoen op de Vakantiebeurs. Ook was Helle betrokken bij het opzetten van de website en vakantiebeursdeelname van “gezondopreis.nl”.
Heden
Inmiddels is zijn bedrijf Target Travel Marketing gevestigd in een bijzonder kantoorpand in Vleuten. Van hieruit richten Helle en zijn medewerkers zich met name op destination marketing, consultancy op het gebied van (nieuwe) media en het organiseren van persreizen. Zo begeleidde Helle vorige maand nog een persreis naar IJsland en Minneapolis en maakte een filmploeg van de VRT opnamen in Minneapolis, South Dakota en Wyoming voor het reisprogramma ‘Vlaanderen Vakantieland’. Daarnaast hebben ook de sales- en reserveringsafdeling van autoverhuurder Alamo.nl een plek in het pand in Vleuten.
Toekomst
Helle ziet de toekomst zonnig tegemoet: “De veranderende verkoopkanalen vergen constante aanpassingen in de communicatiemiddelen. Ook de opkomst van social media biedt nieuwe uitdagingen aan communicatiebureaus in de reisbranche. De hedendaagse webmarketing is nog lang niet volwassen”.
Het jubileum wordt in september groots gevierd met een leuk reisje voor het team en een feestelijke jubileumdag voor relaties en goede vrienden uit de branche.