Een auto huren via je mobiele telefoon, ook de Belgische consument maakt steeds vaker gebruik van deze mogelijkheid. Online autoverhuurder Alamo.nl merkt een flinke groei in de Belgische markt. ‘We zien een groei van 50% in de autoreserveringen ten opzichte van vorig jaar en deze worden steeds vaker gemaakt via mobiele telefoon’, vertelt Andrea van Velzen, manager Customer Service van Alamo.nl.
Alamo App
Om de Belgische en Nederlandse consument tegemoet te komen in het mobiele gebruik, heeft Alamo nu ook een app ontwikkeld onder de naam ‘Autoshuren’. De app is erg handig voor mensen die op het laatste moment nog een auto willen reserveren. ‘Onze mobiele website bevat alle uitgebreide informatie over de verschillende huurauto’s en locaties wereldwijd, maar via de app kan men supersnel een auto reserveren in slechts een paar stappen’, vult Andrea aan.
Vervlaamsen van website
Deels is de groei in online autohuur van Alamo, in België bekend als Alamo.be, te danken aan een recent gestarte samenwerking met een Belgisch marketingbureau. ‘We merkten vorig jaar duidelijk dat we onze Belgische doelgroep misliepen, omdat zij zich minder aangesproken voelden door onze communicatie. Een Belg kan de Belgische markt natuurlijk veel beter peilen, dus is de volgende stap het ‘vervlaamsen’ van de website met behulp van een Belgische partij. Intussen is het verkeer op onze Belgische website al met 9% toegenomen.’ De groeiende interesse voor vakanties en reizen bij Belgen was ook merkbaar tijdens de afgelopen editie van de Vakantiesalon in Brussel, waar Alamo aanwezig was. Het aantal consumenten dat deze reisbeurs bezoekt, neemt elk jaar weer toe. Bij de recente 60ste editie begin van deze maand, zijn er wederom meer dan 105.000 bezoekers naar de Vakantiesalon gekomen.