Afgelopen woensdag en donderdag kwamen maar liefst 70 reisagenten naar Lelystad en Den Haag, voor een middag/avond vol informatie en inspiratie. Aviodrome was het decor voor de woensdag en donderdag stonden het Omniversum. Het waren twee als vanouds gezellige dagen, gevuld met goede gesprekken!
Movie time: Into Nature’s Wild
De middag begon met een vertoning van de film: Into Nature’s Wild, om helemaal in de USA sferen te komen. In het Aviodrome werd de film vertoont in het filmtheater, met stoelen uit oude KLM vliegtuigen. Nice touch! Deze film neemt je per trein, kayak en luchtballon mee door de afwisselende natuur van de Verenigde Staten. In het Omniversum kwam de film pas echt tot leven. Het filmdoek van The Dome zit helemaal om je heen, waardoor je de film echt ingetrokken wordt. Indrukwekkend!
Speeddate sessies
Tijdens korte speeddate sessies gingen de reisagenten langs bij de 14 deelnemende leden van Visit USA Nederland. De agenten waren in kleine groepjes verdeeld zodat er goede 1-op-1 gesprekken konden plaatsvinden. Aanwezig waren: Brand USA, De Jong Intra Vakanties, EURAM, Icelandair, Norwegian Cruise Line, Portland/Oregon, Travel South USA, Travel Texas, Travel Trend, Visit ST. Pete/Clearwater en Worldwide Campers. Ook waren drie van onze nieuwste leden aanwezig: Visit Seattle / The Port of Seattle, Special Traffic & Untamed Travelling. Het was fijn om het enthousiasme vanuit de leden te zien!
In zo’n 8 minuten werden alle in’s en out’s over de bekende, maar juist ook de minder bekende delen van de Verenigde Staten gedeeld. Per standje moest een vraag beantwoord worden en de reisagenten met de meeste antwoorden goed maakte kans mooie prijzen. Zo werd er o.a. een beach bag en een luxe schrijfmap vergeven, maar ook kon je een fles Bourbon of een echte cowboyhoed winnen. De hoofdprijs was een voucher t.w.v. € 500 van Icelandair.