Op 7 en 8 november 2024 vond de Utah Office of Tourism Sales Mission plaats, georganiseerd door Target Travel Marketing. Het evenement vond plaats in Brussel en Amsterdam en trok veel belangstelling van USA-specialisten in de reisbranche. Met de aanwezigheid van verschillende partners bood het een unieke kans om de diversiteit van de staat Utah onder de aandacht te brengen bij touroperators en media.
Speeddating sessies
Tijdens de missie kwam de delegatie, bestaande uit twee vertegenwoordigers van Utah Office of Tourism en zes partners, naar de Benelux. In Brussel ontmoetten zij zeven enthousiaste touroperators en twee key media. In Amsterdam stonden maar liefst 12 touroperators en vier mediapartners klaar voor informatieve speeddatesessies.
Tijdens de sessies kregen de touroperators in 15 minuten tijd uitgebreide informatie over alles wat Utah te bieden heeft: van de prachtige landschappen in Zion en Bryce tot de culturele bezienswaardigheden van Salt Lake City en Kanab. Ook werden nieuwe reisroutes en toeristische ontwikkelingen in de regio besproken.
Speciale gasten
Het evenement kreeg een extra bijzonder tintje door de aanwezigheid van bijzondere gasten. Tijdens de lunch in België schoof de US Ambassadeur Mr. Michael J. Adler aan, en in Nederland werd het diner bijgewoond door de US Consul General, Mrs. Kate Nanavatty. Tijdens de gesprekken werd de huidige situatie rondom toerisme tussen de twee landen veelvuldig besproken.
Afsluiting door de grachten van Amsterdam
De sales missie werd in stijl afgesloten met een diner cruise door de Amsterdamse grachten. De vertegenwoordigers en touroperators genoten van een gezellige avond, heerlijke gerechten en een prachtig uitzicht over de verlichte grachten. De afsluiter zorgde voor een onvergetelijke ervaring en onderstreepte de succesvolle lancering van de nieuwe samenwerking.