Cases Media & PR

Case: Persevenement: Mediaworkshop Reizen

Categorie: Media
Periode: 15 Januari 2020
Accounts: WorldWide Campers en The Great American West

In samenwerking met de Pr-bureaus AVIAREPS, BuroSix en Tourism Marketing Concepts (TMC) organiseert Target Travel jaarlijks hét persevenement voor de reisbranche: Mediaworkshop Reizen. De Mediaworkshop valt op de vakdag van de Vakantiebeurs en is het event voor nieuws en inspiratie voor alle reismedia, reisjournalisten, fotografen, online en offline media in Nederland. Tijdens het event staan diverse interessante bestemmingen en toeristische organisaties klaar om in gesprek te gaan tijdens korte speeddatesessies met de Nederlandse reismedia.

LXRY

Case: Roadtrip Texas in LXRY magazine

Categorie: Media & PR, Destination Marketing
Periode: winter 2017/2018
Account: Alamo.nl  

Voor onze klant Alamo.nl heeft Target Travel Marketing de publicatie Roadtrip Texas: tussen Kunst en Cowboys verzorgd in het magazine LXRY. Voor het artikel zijn journalist Harmke Kraak en fotograaf Esther Quelle met een huurauto van Alamo.nl door Texas gereisd. Hun enthousiaste reisverslag is gepubliceerd in een spread van 14 pagina’s.

Case: Reishonger

Categorie: Media & PR, Destination Marketing
Periode: lente & zomer 2017
Account: Texas  

Nederlands reisblog Reishonger.nl ging in maart 2017 mee op persreis naar Texas en ontdekte in een week tijd een aantal absolute highlights van deze prachtige Amerikaanse staat. Waaronder de steden Austin, Houston en San Antonio. Ook een basketbalwedstrijd en bezoek aan de Houston Rodeo mochten niet ontbreken. Blogger Jos Ensing schreef meerdere blogs over zijn reis in Texas die de staat van een andere kant laten zien.

Case: ACSI FreeLife Magazine

Categorie: Media & PR, Destination Marketing
Periode: voorjaar 2017
Account: Rocky Mountain International WorldWide Campers  

Target Travel Marketing heeft voor ACSI FreeLife magazine een camperreis door de staten van Real America mogelijk gemaakt, in samenwerking met WorldWide Campers. Deze reis door het westen van Amerika heeft plaats gevonden in het voorjaar van 2017. Dit heeft geresulteerd in een 14-pagina tellend cover artikel.

Case: RTL4 programma Nooit meer naar huis

Categorie: Media & PR, Destination Marketing
Periode: najaar 2016
Account: Rocky Mountain International

In het RTL4 programma Nooit Meer Naar Huis neemt Gordon mensen mee op een onvergetelijke reis. Elke week verrast Gordon nietsvermoedende mensen die een droomreis verdienen. De kandidaten hebben veelal een speciaal, tragisch verhaal en zijn al lange tijd niet er tussenuit geweest. Een aflevering is opgenomen in Denver en South Dakota, wat resulteerde in een halfuur lange promo voor het natuurschoon en de authenticiteit van deze Amerikaanse staat. De aflevering trok in totaal 1,1 miljoen kijkers en zorgde voor een totale mediawaarde van 1,6 miljoen euro.

Case: Persreis Texas Treasures

Categorie: Media & PR
Periode: mei 2013
Account: Texas Tourism

Target Travel Marketing heeft het totale traject rondom deze groepspersreis naar Dallas en Big Bend National Park in Texas verzorgd. Vanaf het maken en versturen van de uitnodiging, overleg over de samenstelling van het programma, de definitieve selectie van de Nederlandse en Belgische journalisten, het regelen van de internationale en binnenlandse vluchten en de begeleiding tijdens de persreis zelf tot aan de follow up richting klant en journalisten na afloop. De persreis resulteerde in vele publicaties in Nederlandse en Belgische kranten en magazines.

Case: Persreis National Geographic Traveler

Categorie: Media & PR
Periode: juni 2013
Account: Rocky Mountain International

Voor managing editor Paul Römer en National Geographic fotograaf Susan Seubert werd in overleg met Rocky Mountain International een persreis op maat samengesteld naar Idaho, Wyoming en Montana. Het resultaat was een prachtige coverstory van in totaal 12 pagina’s in de zomereditie van National Geographic Traveler Magazine en een succesvolle Facebook actie.

Case: TV-programma BNN 3opReis

Categorie: Media
Periode: zomer 2013
Accounts: Rocky Mountain InternationalAlamo.nlWorldWide Campers en Meet Minneapolis.

In 2013 maakte 3opReis presentatrice Floortje Dessing een reis naar en door Amerika. Voor de stops onderweg in Minneapolis en Rocky Mountain International werden in overleg met de redactie en de klant programma’s samengesteld. Voor het vervoer tijdens (een deel van) de reis werden een camper via WorldWide Campers en een stoere SUV via Alamo.nl geregeld. Het resultaat van de opnames was in januari & februari verdeeld over vier afleveringen te zien bij BNN op NPO3. In augustus 2014 volgden herhalingen met de highlights van deze reis.