Het Brand USA paviljoen kijkt met een enorm trots gevoel terug op een uiterst succesvolle vakdag op de Vakantiebeurs. John Wilcock, de Consul van de Verenigde Staten, opende gisteren het paviljoen tijdens een bruisend ontbijt van Expedia en was vereerd de enorme belangstelling voor zijn land te zien. Dat Amerika populairder dan ooit is blijkt wel uit de omvang van het indrukwekkende paviljoen. Met een oppervlakte van meer dan 1.000 m2 en een legio aan ‘Amerikaanse activiteiten’ biedt het Brand USA paviljoen de bezoeker de kans om een swingende reis door de Verenigde Staten te maken.

Faces of America

Met het thema ‘Faces of America’ is de Vakantiebeurs ook dit jaar weer van start gegaan. De unieke mix van bestemmingen en van gespecialiseerde touroperators, hotels, airlines, auto- en camperverhuurders hebben er tijdens de vakdag voor gezorgd dat de bezoeker een goede impressie van Amerika heeft gekregen. Het bruisende ontbijt van Expedia, de relaxte sfeer van het Eagle Rider Café, de swingende muziek van blueszanger Super Chikan en de Black Jack tafel hebben voor een succesvolle opening van de Vakantiebeurs 2013 gezorgd.

Vriendschap voor het leven

Tijdens zijn openingsspeech gaf John Wilcock aan erg blij te zijn met de overweldigende interesse van de Nederlandse bezoekers in de USA. “Nederlanders keren na een bezoek aan de USA terug naar huis met de meest enthousiaste verhalen over de plaatsen die zij hebben bezocht, de gerechten die zij hebben gegeten en de mensen die zij hebben ontmoet. Wij hopen dat deze ervaringen de bezoekers zullen aansporen tot een volgend bezoek en belangrijker nog, dat ze leiden tot een levenslange vriendschap met Amerika”, aldus John Wilcock.

Groei aantal reizigers

Het groeiende aantal bezoekers naar Amerika en de uitbreiding van het paviljoen bevestigen de trend dat reizen naar de Verenigde Staten nog steeds enorm populair is. Maar liefst 268.000 bezoekers uit de Benelux bezochten tijdens de eerste helft van 2012 de Verenigde Staten. Dit is een lichte stijging ten opzichte van dezelfde periode in 2011.

Nog niet het paviljoen bezocht? Geen zorgen want het Brand USA Paviljoen is nog tot en met zondag te bezoeken op de Vakantiebeurs in Hal 1 van de Jaarbeurs in Utrecht.