Vorig weekend verwelkomde Target Travel Marketing een grote delegatie vanuit Louisiana in het hartje van Amsterdam. De laatste keer dat onze partners uit Louisiana In Nederland waren was er een voorjaarsstorm, maar dit keer werden ze ontvangen met een zonnetje. De aanwezige partners: Hotel Monteleone, Lafayette Travel, Louisiana Office of Tourism, New Orleans & Co., Visit Baton Rouge, Visit Shreveport-Brossier, Visit St. Francisville – West Feliciana Parish Tourist Commission. Zondagavond 17 maart was er een kick-off bij restaurant Tolhuistuin. Onder het genot van heerlijke gerechtjes werd het programma doorgenomen. Voorafgaand aan het diner waren de partners al ‘voorgesteld’ aan ons land tijdens de This is Holland experience.
Verassend Louisiana
Dat Louisiana een veelzijdige staat is hebben een groot aantal productmanagers, journalisten en zelfstandig reisagenten de afgelopen dagen mogen ontdekken. New Orleans waren de meesten wel al bekend mee, maar juist de kleinere steden Lafayette, Baton Rouge, Shreveport en St. Francisville deden verrassen. Middels korte speeddate sessies en workshops werden alle nieuwste ins and outs gedeeld. Diverse parters hadden mooie prijzen te vergeven, zo onder andere: een verblijf voor twee personen in Hotel Monteleone en diverse excursie vouchers voor tijdens een bezoek aan de staat Louisiana. Onder het mom van ‘Work hard, play harder’ was er na afloop van alle informatie sessies een walking diner op een salonboot gepland. Volgens ons de beste manier om Amsterdam en al haar schoonheid te beleven.
Eén groot feest!
Op dinsdagmiddag werden de meeting rooms ingeruild voor de IJ-passage op Amsterdam Centraal Station. Daar vond een consumer activation plaats. De gehele passage werd gevuld met jazz muziek en de kleuren van de Mardi Gras. De prachtig verlichte backdrop sprong er meteen uit. Aan de ene kant een foto van French Quarter waar het trio de Backyard Roses het ene na het andere nummer speelde. De state song ‘You are my sunshine’ kon uiteraard niet ontbreken. Aan de andere kant van de backdrop werden rijkelijk gevulde tasjes met Louisiana swag uitgedeeld aan geïnteresseerde voorbijgangers, inclusief kleine flesjes tabasco. Eén groot feestje!
Op woensdag reisde de delegatie door naar Frankrijk voor deel twee van deze missie. Later in de week zullen zij ook nog een bezoek brengen aan het Verenigd Koninkrijk. Target Travel is blij dat Nederland een onderdeel was van deze Explore Louisiana’s Spring sales mission en kijk terug op een geslaagde tijd.