Autoverhuurder Alamo, van oudsher sterk vertegenwoordigd in de Amerikaanse markt, noteert een stijging van ruim 12% op de Europese markt in het huidige boekingsjaar.

Meer vraag naar huurauto’s in Frankrijk en Spanje

De stijging is grotendeels toe te schrijven aan een groeiende populariteit van vakantiebestemmingen als Frankrijk en Spanje die tezamen een groei van maar liefst 54% noteren. De populairste verhuurlocaties in deze landen zijn Nice en Barcelona. Steeds meer consumenten profiteren van aantrekkelijk geprijsde vliegtickets en huren voor de gehele of een gedeelte van de vakantie een auto om de omgeving op eigen gelegenheid te kunnen verkennen en om comfortabel van het vliegveld naar de bestemming te kunnen rijden.

Alamo.nl verbeterd

Om de geïnteresseerde bezoekers op haar website nog beter van dienst te kunnen zijn, is Alamo.nl niet alleen in een nieuw jasje gestoken, maar is met name de navigatie sterk verbeterd. “Hierdoor kunnen bezoekers niet alleen eenvoudiger, maar ook veel sneller het gehele boekingsproces doorlopen”, aldus E-Commerce Manager Danny van ’t Hul. “Inmiddels blijkt dat de wijzigingen op de website ertoe hebben bijgedragen dat het weigeringspercentage sterk is gedaald en het aantal paginaweergaves is toegenomen”. Uiteraard ontbreken op de vernieuwde website ook de koppelingen met Social Media kanalen als Facebook, Google+ en Twitter niet.