In samenwerking met Zoover heeft autoverhuurder Alamo.nl de klanttevredenheid van haar huurders onderzocht. De inspanningen die zijn gedaan om de website gebruiksvriendelijker te maken, blijken vruchten af te werpen. Maar liefst 92% van de respondenten gaf aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over het gemak en de snelheid van de website.

Customer Service grootste prioriteit

Minder tevreden was een aantal respondenten over het ophalen van de huurauto. 10% gaf aan dit proces graag versoepeld te zien. Het verbeteren van de customer service heeft bij Enterprise, de Holding maatschappij waar het merk Alamo onder valt, de hoogste prioriteit.

Beschikbaarheid direct zichtbaar

Door een aantal technische aanpassingen in het reserveringssysteem is het voor bezoekers van Alamo.nl nu ook mogelijk om direct te zien of de gewenste huurauto op de plaats van bestemming beschikbaar is. Met name voor de komende meivakantie en de zomervakantie is er veel animo voor het huren van een auto. Momenteel is de meest geboekte bestemming de VS, gevolgd door Curaçao, Canada, Frankrijk, Spanje en Argentinië.

Positieve cijfers voor Alamo.nl

In tegenstelling tot de negatieve boekingscijfers in een groot deel van de reisbranche kende Alamo.nl een zeer succesvol eerste kwartaal van 2013 waarin het aantal boekingen met 17% steeg ten opzichte van vorig jaar. Het rechtstreeks reserveren van een huurauto via internet is inmiddels de gewoonste zaak van de wereld. Ruim 2/3e van de respondenten in het onderzoek gaf aan zelfs meerdere malen per jaar een huurauto te reserveren via Alamo.nl.

Betalen via PayPal

Op verzoek van haar klanten heeft Alamo.nl naast iDEAL en credit card nu ook PayPal als online betalingsmogelijk toegevoegd op haar website. “We merkten dat steeds meer klanten online betalen. Met de uitbreiding van PayPal bieden we de klant nu verschillende, veilige keuzes.” aldus Danny van ’t Hul, E-Commerce Manager bij Alamo.nl. Naast de online betalingsmogelijkheden blijft het ook mogelijk om per factuur te betalen.