Het Brand USA Paviljoen pakt dit jaar tijdens de Vakantiebeurs editie 2015 grootser uit dan ooit: 25 deelnemers, allen Amerika specialist, bundelen dit jaar hun krachten om de Nederlandse consument mee te nemen op een ontdekkingsreis door de Verenigde Staten. Dankzij de vrolijke Beach Bar, wordt dit een zomerse reis welteverstaan. Niet alleen ademt de bar de Amerikaanse strandcultuur, het dient ook als relaxpunt voor bezoekers van het Brand USA paviljoen. Maak kennis met de deelnemers, de Amerikaanse cultuur en proef wat deze steeds populairder wordende vakantiebestemming te bieden heeft.

Proef de sfeer in het vernieuwde Brand USA Paviljoen

Traditiegetrouw start het Brand USA paviljoen de vakdag van de Vakantiebeurs met een Block Party, dit jaar wederom gesponsord door United Airlines. De locatie van deze borrel is ook meteen de centrale ontmoetingsplek van het paviljoen en onze trots, namelijk de splinternieuwe All American Beach Bar. Dankzij deze zomerse bar wanen bezoekers zich in hartje winter aan een Amerikaans strand en kunnen ze zich rustig oriënteren op een vakantie naar Amerika. Uiteraard gebeurt dit onder het genot van typisch Amerikaanse drankjes, hapjes én live muziek en dans.

Voor culinaire liefhebbers is het goed om te weten dat het Brand USA Paviljoen dit jaar meedoet aan de Culinaire Route van de beurs. Voor branchegenoten en consumenten die meer willen weten over de Verenigde Staten heeft de vereniging Visit USA Nederland een algemene informatiebalie. Zij maken mensen wegwijs in het paviljoen en Amerika zelf en hebben brochuremateriaal van meerdere bestemmingen.

Bekende en nieuwe exposanten

Vanaf 14 januari is het Brand USA paviljoen net als voorgaande jaren de place-to-be voor Amerika-liefhebbers. Dit jaar biedt Brand USA de bezoeker een unieke mix van bestemmingen als Florida, Mississippi, Tennessee en Oregon. Daarnaast presenteren gespecialiseerde touroperators als America Travel Guide, Go Amerika, Tioga Tours, Travelhome zich in het paviljoen. Nieuwkomers dit jaar zijn onder andere airberlin, 333 Travel en Le Beau Reizen. Naast bovengenoemde exposanten is ook de Amerikaanse overheid dit jaar weer aanwezig om reizigers te informeren over het visumaanvraagsysteem ESTA. Bezoekers van de beurs vinden het Brand USA Paviljoen in hal 3, stand B045.

Verenigde Staten onverminderd populair

Het succes van het Brand USA Paviljoen toont aan dat het goed gaat met het toerisme naar Amerika. Het aantal Nederlanders dat jaarlijks op vakantie gaat naar de Verenigde Staten blijft gestaag groeien. In de afgelopen 10 jaar is het aantal met 39% gegroeid. In 2013 bezochten bijna 590.000 Nederlanders de Verenigde Staten. Samen met België en Luxemburg is dat goed voor een totaal van ruim 870.000. Het streven van Visit USA is om het aantal Benelux reizigers naar 1 miljoen te krijgen in de komende jaren. De populariteit van Amerika als vakantiebestemming is mede te danken aan de vele vluchten tussen Europa en Amerika waardoor steeds meer Amerikaanse bestemmingen relatief eenvoudig en voordelig bereikbaar zijn geworden.