Amerika liefhebbers hoeven niet lang te zoeken want net als voorgaande jaren staat het officiële Brand USA Paviljoen weer als vertrouwd in Hal 1 op de Vakantiebeurs.  Met het thema ‘Faces of America’ neemt het Brand USA paviljoen de consument mee op een muzikale reis door Amerika. Maak kennis met Amerika’ s award-winnende blues zanger James ‘Super Chikan’ Johnson, speel een potje Black Jack of vraag informatie op bij een van onze Amerika-kenners.

Super Chikan

All the way from Mississippi neemt de award-winnende Amerikaanse Blues zanger James ‘Super Chikan’ Johnson de beursbezoeker dit jaar mee naar het authentieke Amerika. James Louis Johnson werd als kleine jongen ‘Chikan Boy’ genoemd vanwege zijn liefde voor kippen. Later, als jonge man schreef ‘Super Chikan’, tijdens zijn werk als tractor-en vrachtwagenchauffeur, zijn eigen songteksten. Na aandringen van vrienden begon het bluestalent zijn nummers op te nemen met als resultaat zijn debuutalbum in 1997. Vandaag de dag, zes albums en zeven Blues Music Award nominaties later, is ‘Super Chikan’ Morgan Freeman’s favoriete blues zanger en hebben wij het genoegen hem aan de bezoekers van het Brand USA Paviljoen voor te stellen.

Faces of America

Het Brand USA paviljoen biedt met het thema ‘Faces of America’ ook dit jaar weer de bezoeker een unieke mix van bestemmingen en van gespecialiseerde touroperators, hotels, airlines, auto- en camperverhuurders. Naast vaste deelnemers uit voorgaande jaren, zoals o.a. Visit Florida, Alamo Autohuur, Memphis & Mississippi, Las Vegas Travel Guide, Rocky Mountain International, Go Amerika en Travelhome, verwelkomt het paviljoen in 2013 ook veel nieuwkomers. Zo staat voor de motorliefhebbers dit jaar het Eagle Rider Café in het Brand USA paviljoen. Naast deze nieuwkomer zijn ook Expedia en TB Travel te vinden in het paviljoen.  Het Brand USA Paviljoen is te vinden in hal 1, standnummer A062.

Tips & Tricks

Inspiratie opgedaan op de beurs en interesse in een reis naar Amerika? Neem dan de nieuwe editie van de Travel Planner USA mee naar huis en lees alle handige tips en informatie over het plannen van een reis naar Amerika.

Target Travel Marketing

Het Brand USA paviljoen wordt voor de 11e keer in rij georganiseerd door het Marketing en Communicatiebureau Target Travel Marketing. Naast vertegenwoordiger van diverse staten in de USA is Target Travel Marketing ook uitgever van het ‘How to target’ rapport. Dit jaarlijkse rapport toont aan dat de inwoners van de Benelux zeer reisluchtig zijn en een interessante markt is voor o.a. Amerikaanse bestemmingen. Dit blijkt ook uit de cijfers van het afgelopen jaar. Ondanks de huidige economische situatie ontving de USA in de eerste helft van 2012 maar liefst 268.000 bezoekers uit de Benelux. Dit is een lichte stijging ten opzichte van dezelfde periode in 2011. Meer weten over het ‘How to target’ rapport? Neem dan contact op met Hanny Fluit, General Manager Target Travel Marketing.