Goed nieuws voor het toerisme richting Amerika: de Benelux markt heeft 2015 afgesloten met een recordaantal van meer dan 1 miljoen passagiers. Tijdens IPW van 18 – 22 juni, de grootste internationale beurs op het gebied van toerisme in en naar de USA, werden de laatste cijfers van inkomend toerisme bekend gemaakt. De cijfers voor de Benelux komen uit op 1.065.150 passagiers. Nederland is met een stijging van maar liefst 13% een positieve uitschieter. Deze cijfers streven alle verwachtingen ver voorbij: een groei van ‘slechts’ 4% was verwacht.

Visit USA Nederland kondigde vorig jaar aan dat zij van de Benelux de “next one million passenger market” wilden maken. Een doel dat naar schatting eind 2017 bereikt zou worden, is hiermee nu al bewaarheid geworden. De gezamenlijke inzet van de Benelux en Amerikaanse reisbranche en de recent gereorganiseerde verenigingen Visit USA Nederland en België/Luxemburg, hebben dit doel in recordtijd behaald.

Bezoekersaantallen Benelux USA

Brand USA, de overheidsinstantie die binnen de USA verantwoordelijk is voor de verdeling van de promotiegelden verkregen uit de ESTA inkomsten, erkent inmiddels het belang van de Benelux markt en ondersteunt dit door onder andere te investeren in beurzen en evenementen zoals Vakantiebeurs en Salon des Vacances. Ook het nieuwe event USA Go Wild dat van 30 september tot en met 2 oktober in de Broodfabriek in Rijswijk wordt georganiseerd kan steun van Brand USA verwachten.

Voorzitter van Visit USA Nederland, Hans Tattersall en Hanny Fluit, General Marketing Manager bij Target Travel Marketing, organisator van beurzen en evenementen namens Brand USA, tonen zich verheugd. Zij verwachten dat deze groei zich ook in 2016 zal voortzetten, mede gedragen door de viering van 100 jaar National Park Service dat veel toeristen trekt.
                                              

Target Travel Marketing

Target Travel Marketing is al ruim 25 jaar gespecialiseerd in alle aspecten van reisgerelateerde marketing en communicatie in de Benelux. Met een breed portfolio aan klanten, waaronder representatie van 24 van de 50 Amerikaanse staten en de jaarlijkse organisatie van Brand USA Paviljoenen op de Vakantiebeurs en Salon des Vacances kan TTM zich met recht Amerika expert noemen.