Volgende week zijn alle Amerika aanbieders samen overzichtelijk te vinden op de Vakantiebeurs in het Discover America Paviljoen in Hal 1 (Verre Bestemmingen). Het vernieuwde paviljoen staat dit jaar in het teken van de ‘Faces of America’ en wordt dinsdag 10 januari tijdens de Tourism Expo officieel geopend door Julie Rutherbories, Consul General van de Verenigde Staten. Na de onthulling op de World Travel Market in Londen heeft het  Discover America Paviljoen in Nederland de primeur van het nieuwe Brand USA inc. logo.

Bigger

Het paviljoen biedt een goede mix van bestemmingen die zich presenteren en stands van gespecialiseerde touroperators, hotels, airlines, auto- en camperverhuurders. In vergelijking met voorgaande edities zijn er weer meer deelnemers. Nieuwkomers zijn America’s Exclusive, Flux-alliance, GreatLakes-Travel, Hyatt Hotels, Icelandair, Jucy campers, USA Fietstours, U.S. Bikers en Virgin Atlantic Airlines.

Better

In het paviljoen is ook een ‘Belevingsplein’ te vinden waar bezoekers aan diverse activiteiten kunnen meedoen waarbij prijzen te winnen zijn, zoals bijvoorbeeld cowboy hoeden werpen en revolvers vangen. Tevens kan men bij de informatiebalie terecht voor de Travel Planner USA waarin allerlei handige informatie is opgenomen voor mensen die een vakantie plannen naar de USA. In de nieuwe editie staan o.a. city reports met daarbij handige QR codes die men met een mobiele telefoon of een tablet kan scannen om zo direct op de juiste website terecht te komen.

De organisatie van het Discover America Paviljoen is in handen van Target Travel Marketing uit Vleuten. De Vakantiebeurs vindt van 10 t/m 15 januari plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.