Target Travel Marketing (TTM) bestaat dit jaar 25 jaar. Op 14 november 1990 richtte Arjan Helle zijn marketing bedrijf op dat later Target Travel Marketing zou worden. Arjan begon zijn destination management activiteiten voor het Thais Verkeersbureau en hij werkte als hoofdredacteur van reismagazine Azië. De focus werd al snel verlegd naar de USA met klanten als Alamo en een aantal Amerikaanse bestemmingen. Inmiddels is TTM een kwart eeuw verder en van klein fulfilment bureau uitgeroeid tot een full service destination marketing & PR-bureau. En laten we eerlijk zijn, wat is een beter moment en locatie om de kick-off van dit 25-jarig jubileum te vieren dan tijdens IPW in Orlando?

Het team van TTM bestaat inmiddels uit 12 gepassioneerde en gedreven professionals. Waar Marjolein Fraanje zich nog goed weet te herinneren dat er 400 persberichten in enveloppen gestopt moesten worden en handmatig gefrankeerd heeft Hanny Fluit de komst van de fax en het verdwijnen daarvan meegemaakt. Vandaag de dag is TTM in staat multi-mediale campagnes te produceren en zijn “on-line” en “social media” dagelijkse routine.

Het 25-jarige bestaan van TTM zou niet mogelijk zijn geweest zonder de fijne en jarenlange samenwerking met diverse accounts. Tijdens IPW in Orlando is van de gelegenheid gebruik gemaakt om de vele USA-klanten te bedanken met een speciale ‘TTM 25 years strong’ mok van het Nederlandse merk Delfts Blond. De eerste mokken zijn zondag uitgereikt aan Colorado Tourism Office (CTO) tijdens de jaarlijkse marketing meeting.

TTM is door de jaren heen enorm ontwikkeld op het gebied van marketing, PR, communicatie, multimedia, online marketing, SEO en SEA. “Het is enorm interessant om te zien hoe ook onze accounts zich ontwikkelen in hun manier van markt benadering. Onze klanten waarderen het hoe wij hen helpen voorop te lopen in de diverse ontwikkelingen op dit gebied” zegt Arjan Helle.

Target 2020

TTM is klaar voor de toekomst. Een strategisch plan is uitgewerkt onder de noemer TTM 2020. De belangrijkste pijlers hierin zijn Destination Marketing, Events & Projects, Media en PR en Online Markteting. Het enthousiaste team zal hier onder de dagelijkse leiding van Marjolein Fraanje en Hanny Fluit verder invulling aan geven.